
جام جهانی ۲۰۱۸ بزرگترین رویداد ورزشی سال بود. به گزارش فیفا، در جام جهانی ۲۰۱۴ بیش از ۳ میلیارد نفر در سراسر جهان بیننده بازیهای فوتبال بودند.
اما استراتژی اپل در جام جهانی روسیه بسیار جالب و هوشمندانه بود. این شرکت بدون پرداخت یک دلار به فیفا یا برگزارکنندگان جام جهانی و زدن آرم و برندش روی بیلبوردهای تبلیغاتی؛ بیشترین تبلیغ هدفونهایش را شاهد بود.اما چطور؟ آموزک بهتون توضیح میده!
اگر دقت کرده باشید و تصاویر بازیکنان در هنگام ورود به ورزشگاهها یا بیرون رفتن از هتلها و جابهجایی میان شهرهای محل بازیها را ببینید؛ در گوش ستارههای دنیای فوتبال ایرفونهای ایرپاد اپل یا هدفونهای Beats خودنمایی میکنند.
فیفا قوانین سختگیرانهای برای حضور برندها و محصولاتشان در جام جهانی دارد. آرم برندها روی لباسها، کفشها و وسایل بازیکنان باید قابل مشاهده و تشخیص نباشد تا اصطلاحا تبلیغات غیرمستقیم یا تبلیغات ambush marketing صورت نگیرد.
به همین دلیل، شاید دیده باشید که برخی بازیکنان روی لوگوی هدفونهای خود برچسب زده باشند ولی ایرپادهای اپل و هدفونهای Beats نیازی به لوگو ندارند و از دور قابل تشخیص هستند.
موج ایرپادهای در گوش
اپل بدون اینکه بخواهد اسپانسر جام جهانی باشد یا اینکه پولی به فیفا و بازیکنان بپردازد، هدفونهای خود را به طور گسترده و بسیار موثری تبلیغ کرده است. هر بیننده تلویزیونی میتواند با دیدن نیمار، مسی، رونالدو و دهها ستاره دیگر در تیمهای مختلف، متوجه شود از ایرپاد یا هدفون Beats اپل استفاده میکنند و چه تبلیغی موثرتر و جذابتر از این سراغ دارید؟
در ادامه میتوانید تصاویری از بازیکنان معروف دنیا با تصاویری از ایرپادها و هدفونهای Beats اپل مشاهده کنید.
گیرمو اوچوا، دروازهبان موفق تیم مکزیک در فرودگاه:
ژاوی هرناندز؛ بازیکن معروف دیگر تیم مکزیک با ایرپاد در گوش:
یولیان دراکسلر؛ بازیکن ناکام تیم آلمان:
رملو لوکاکو، مهاجم تیم ملی بلژیک با هدفونهای Beats:
جسی لاینارد از تیم ملی انگلیس پیش از بازی نیمه نهایی:
کی واکر و دنی ولبک از تیم ملی انگلیس:
مارکوس راشفورد در تیم ملی انگلیس و هدفونهای Beats:
تیم ملی آرژانتین در حال پیاده شدن از هواپیما و ترکیبی از ایرپادها و هدفونهای Beats:
تیم ملی پرتغال در حال ترک روسیه و ایرپادی که در گوش برخی بازیکنان دیده میشود:
نیمار دست خالی در حال بازگشت به برزیل و البته با ایرپاد اپل:
ویلیام همبازی نیمار ترجیح داده از هدفونهای سنتی اپل استفاده کند:
برخی از بازیکنان تیم ملی ایران نیز از ایرپادهای اپل استفاده کردند که حتما تصاویرشان را در هنگام ورود به ورزشگاهها از تلویزیون مشاهده کردید.
اپل در حالی برنده بزرگ رقابت برندها در جام جهانی است که به نظر میرسد تنها قوانین سختگیرانه فیفا دلیل استفاده فوتباللیستها از ایرپادها و هدفونهای این شرکت نباشد.
نظر و پیشنهاد خود را با ما به اشتراک بگذارید
شما فکر میکنید چه دلایل دیگری باعث شده تا در این جام جهانی با موج ایرپادهای در گوش روبرو باشیم؟