
در اوائل سال جاری؛ گزارش شد که Homepod اپل در طول سال 2018 بین 2 تا 4 میلیون فروش خواهد داشت که این میزان فروش نا امید کننده است وقتی میزان فروش رقیبان را می بینیم. با این حال به نظر می رسد این میزان فروش دقیق باشد و در حال حاضر با آخرین اطلاعات ارائه شده از Canalys مطابقت دارند.
Homepode اپل تنها 4 درصد از بازار بلندگوهای هوشمند جهان در سال 2018 را تشکیل می دهد.
پیش از این در آموزک به تبلیغات ایرپاد اپل در جام جهانی پرداختیم و اینبار نوبت به Homepod یا هوم پاد است. به گفته این شرکت تحقیقاتی، بازار بلندگوهای هوشمند همچنان در سال 2018 رشد چشمگیری داشته و انتظار می رود که میزان فروش جهانی سالانه به 100 میلیون نفر برشد که از سال 2017 به بعد به میزان 150 درصد افزایش یافته است.
از این مجموع 50 درصد بازار توسط خط Echo آمازون تحت سلطه قرار خواهد گرفت، درحالی که صفحه Google’s Home و سایز بلندگوهای دستیار گوگل با 30 درصد در رتبه دوم قرار خواهند داشت.
متاسفانه برای اپل، تنها با داشتن 4 درصد از بازار، یعنی نزدیک به 4 میلیون فروش در کل سال 2018 آمار خوبی ثبت نشده است و باید به این نکته نیز توجه داشت که Homepod اپل در فروش مجدد فوریه و در حال حاضر در تعداد محدودی از بازارها موجود است. پس بیشتر معرض خطر رقابت با سایرین قرار دارد. با این حال، اگر پیش بینی های Canalys دقیق باشد، Homepod در سال های آینده شاهد رشد کمی خواهد بود.
همانطور که در جدول زیر می بینید، انتظار می رود فروش بلندگوهای هوشمند Homepod و سایر برندها تا سال 2022 سالانه به حدود 310 میلیون دستگاه برسد. به نظر می رسد که سهم اپل از این رقم تنها 10 درصد باشد، اما با وجود نام تجاری اپل می توانیم امیدوار باشیم که شاهد نفوذ بیشتر آن در بازار در بلند مدت خواهیم بود.
نظر و پیشنهاد خود را با ما به اشتراک بگذارید
به نظر شما آینده بلندگوهای هوشمند اپل چیست؟ آیا Homepod نسبت به رقیبانش برتری دارد؟